یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۳۸:۴۹

مدیر پروژه حفاری میدان آزادگان جنوبی گفت:
پایان حفاری نخستین چاه توسعه‌ای در میدان نفتی آزادگان جنوبی
ایران دریلینگ: نخستین حلقه چاه توسعه‌ای در میدان نفتی آزادگان جنوبی با استفاده از توانمندی داخلی، توسط شرکت ملی حفاری ایران، حفاری شد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی حفاری ایران، چاه ٠٤٦ از شمار ٤٠ حلقه چاه توسعه‌ای است که پس از برکناری شرکت چینی(CNPCI)  به دلیل عدم پایبندی به تعهدات خود، به دستور وزیر نفت از سوی شرکت متن به عنوان مجری طرح توسعه میدان آزادگان، به شرکت ملی حفاری ایران واگذار شد. مدیر پروژه حفاری میدان آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران درباره حفاری چاه ٠٤٦  توضیح داد: این چاه با به‌ کارگیری دستگاه حفاری ٢٧ فتح تا عمق ٤ هزار و ٢٤٤ متری حفر شده است.

منوچهر اسدی گفت: نکته خیلی مهم در حفاری این چاه مطالعه، بررسی و ایجاد تغییر در برنامه حفاری بود که دستاورد آن افزایش تولید بیشتر از چاه، کوتاه شدن زمان استقرار دکل و جلو افتادگی عملیات حفاری به مدت ٢٣ روز نسبت به برنامه تعیین شده از سوی کارفرما است. وی با اشاره به استقرار ٧ دکل حفاری این شرکت در طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی، افزود: هم اکنون حفاری همزمان ٦ حلقه چاه دیگر توسط ناوگان ملی حفاری در حال اجراست که بین ٦٠ تا ٨٥ درصد پیشرفت کار دارند. اسدی اظهار کرد: این در حالی است که در زمانی که اجرای پروژه توسط شرکت چینی دنبال می شد، شرکت ملی حفاری ٣ حلقه چاه در این میدان حفاری و تکمیل کرده بود و پس از آن نیز تا زمان واگذاری ٤٠ حلقه چاه، توسط این شرکت  ٢ حلقه چاه شماره ٠٣٩ و ٠٤١ با متراژ ٧ هزار و ٥٠٠ متر در این میدان حفاری شد.

مدیر پروژه حفاری میدان آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران گفت: پروژه حفاری در میدان آزادگان جنوبی به صورت کلید در دست (EPDS) انجام می‌شود و در این پروژه تمامی مراحل اجرایی از جمله طراحی، مدیریت، اجرا، تامین کالا و مواد و ارائه خدمات فنی و جانبی حفاری از سوی این شرکت ارائه  می‌شود. وی بسیج امکانات و شتاب در اجرای این پروژه را از اولویت‌های مورد تاکید مدیریت ارشد شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد و افزود: در همین حال همکاری و مساعدت‌های مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و مدیران این شرکت در پیشبرد پرشتاب پروژه بسیار ارزشمند بوده است. تاکنون حفاری ١٠٠ حلقه چاه در میدان آزادگان جنوبی تعیین تکلیف شده است که ٤٠ حلقه توسط شرکت ملی حفاری ایران، ٤٠ حلقه توسط شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب و ٢٠ حلقه از سوی یک شرکت بخش خصوصی داخلی انجام خواهد شد.


  کد خبر : 398
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :